Handel w Polsce wciąż się rozwija – duża część młodych osób, szczególnie przed lub w trakcie studiów decyduje się na znalezienie pracy w tym sektorze gospodarki. Głównie wynika to z faktu, że firmy handlowe często samodzielnie szkolą pracowników z teoretycznych zagadnień funkcjonowania firmy, stawiają jednak na pozyskiwanie osób, które cechują się szerokim wachlarzem kompetencji miękkich.

 

Choć część z nich często wynika z osobistych predyspozycji i cech charakteru, niektóre z nich można skutecznie wypracowywać w dłuższym okresie czasu. Szkolenia handlowe rozwijają wiele z tego typu kompetencji: opierają się głównie na sztuce prowadzenia przemówień i konwersacji, etyce zawodowej i standardach obsługi klienta. Innym elementem inwestycji we własną karierę może być szkolenie z negocjacji, które szczególnie mile widziane jest w przypadku pracy z klientami biznesowymi. Ale tego typu szkolenia są nie tylko pożądane w pracy z klientem – umacnianie kompetencji miękkich jest ważną częścią rozwoju osobistego a wiedza, którą przekazują doświadczeni praktycy może przydawać nam się każdego dnia w kontaktach międzyludzkich.